Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jdi za svým snem

Název asi mluví za vše, ale svůj sen jsem pochopila "až" ve svých 25 letech. vždycky jsem si pohrávala s myšlenkou dělat průvodkyni, delegátku a mít cestovku. K cestovnímu ruchu jsem tíhla odmalička a také ho mám vystudovaný a má sučasná práce se kolem něj taky motá, ale přišel den, kdy mi to všechno přestalo stačit. Ten den nastal letos v dubnu, kdy jsem odlétala na dovolenou do Řecka. Jaký dopad na mě dovolená bude mít jsem vůbec nečekala.

dovolená, která mi změnila životinternet

Vlastně v Řecku jsem byla asi po osmé. Několikrát na dovolenou jako dítě a za posledních 8 let už jen pracovně. Pak už mi skončila studia a tudíž i mé letní pracovní výlety. láska k této zemi ovšem stále byla a touha si tam zajet narůstala do takových rozměrů, že jsem jednou takhle na podzim koupila letenky do Athén a v dubnu už se letělo. O tom, jak skvělá to byla dovolená se tu rozepisovat nebudu (s radostí Athénám a ostrovu Aegina věnuju celý článek), ale následek byl takový, že jsem se rozhodla změnit svůj život.

Po příletu mě čekaly nekonečné 3 týdny plné práce. Hned jsem věděla, že mě práce ubíjí ještě víc, než kdykoliv předtím a taky jsem věděla, že odlet do Řecka byl jen dočasnou náplastí na mou nespokojenost. Bohudík, nejsem žena, co by nadávala na svůj život a nic pro jeho zlepšení nedělala, naopak mi výlet byl inspirací do budoucna. Několikrát ročně podnikám takové výlety, které si naplánuju sama a v jejich realizaci se přímo vyžívám a proč se tím tedy neživit, proč si rovnou nezaložit cestovku? Naivita už mě dávno přešla a proto jsem si řekla, že musím začít od sebe, od začátku, od nuly. Přihlásila jsem se do průvodcovského kurzu a začala objevovat krásná místa tady v Česku. Následně mi vyšla brigáda v informačním centru, kde jsem nabídla své průvodcovské služby. V Praze se připravuju na první skupinky turistů a taky na státní zkoušky z průvodcování. Je toho hodně, ale stojí mi to za to...

Co všechno to obnáší? Je třeba se naučit dokonale historii a to nejen o místech, které navštěvuji, ale i tak celkově, vše souvisí se vším. Dále je třeba znát i dějiny umění, zeměpis, zvládat krizové situace, umt pomoct, poradit, určovat si priority a mít ostré lokty. V dnešní době nespadne do klína nic nikomu, člověk si musí vybojovat to své místečko na slunci a pak se tam i držet. Nestačí být jen dobrá, pokud chci uspět, musím být nejlepší.

Založila jsem si šanon, kde si dávám své myšlenky, nápady, inspirace, zážitky z cest, poznámky o navštívených místech a jiné blbosti, které mě zrovna napadnou. Nejdřív to byl jeden šanon, pak dva, tři... No nevím, jestli to tak půjde dál, budu jedině ráda. Vlastně ty šanony mapují mé myšlenkové pochody, krok po kroku. Vlastně mi i dost pomohl kurz průvodce, kdy jsem zjistila, že ty myšlenky a to, co dělám, že dělám správně a když se vyskytla chyba, označila jsem si ji ve svém šanonu... Musím se smát, nikdy jsem nebyla ten puntičkářský typ, co by si něco třídil, nedejbože zvýrazňoval. Teď jsou mé šanony pestrobarevné, každé téma má svou barvu, svůj štítek, své zařazení... Vlastně si už taky připadám jako šanon s nadpisem Chci být nejlepší průvodkyní :-).

Jak to vidím do budoucna? Dokud si nebudu jistá v kramflecích, budu stále ve své práci. Jakmile se "chytnu" s prací průvodkyně, pustím se do budování CK. Plány hezké, snad do roka a do dne. Vlastně mi to dost pomáhá překonat krizi i v současné práci. Asi to bude tím, že už to mám za pár. Teď to vypadá, že na svou současnou práci nadávám,není to tak, ale po dvou letech bych se ráda hnula z místa. Priority se mění, hned po škole jsem si hledala práci, která by mě uživila a zároveň i bavila... Přesně takovou jsem si našla, jenže po dvou letech intenzivní práce s lidma v centru Prahy, kdy nevíte, kdo po vás zase někdo bude hučet, jsem ztratila motivaci. Samozřejmě vím, kdo mě živí a záměrně neříkám společnost ani funkci, kterou zastávám. To, že mě práce už nebaví asi nebude v té práci samotné, ale spíš v mé hlavě, která chce od života více.

Co bych poradila ostatním? Cestujte, chopte se příležitostí a věřte svým schopnostem. Nakonec ty schopnosti je to nejdůležitější... Mějte odvahu, i kdyby to nevyšlo, vždycky se najde práce. Kdo se práce nebojí, ten ji taky dostane :-).

Autor: Viktorie Vacková | středa 9.7.2014 20:17 | karma článku: 10,68 | přečteno: 493x
  • Další články autora

Viktorie Vacková

Florida - země slunce

Je září 2019, od rána jsem měla "den blbec" a v tom mi volá máma: "Viki, Standa s Kerry nás pozvali k sobě na Floridu!" A tímto se začíná psát naše dobrodružná cesta do USA.

1.7.2020 v 15:04 | Karma: 19,81 | Přečteno: 571x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Azory – ráj uprostřed Atlantiku

Uprostřed Atlantiku se nachází pár ostrovů a říká se jim Azory. Došla jsem k nim před pár lety náhodou při sledování pořadu Letecké katastrofy, kdy tam nouzově přistálo letadlo a bylo jasno, tam musím jet!

18.3.2018 v 11:53 | Karma: 16,51 | Přečteno: 710x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Zakynthos a Kefalonie

Tak a je to zase tady... Slečna Viktorie nedokáže chvilku posedět doma a tak sobě a babičce koupila dovolenou.

8.10.2017 v 13:32 | Karma: 17,33 | Přečteno: 982x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Božská Sicílie

Tak a je to zase tady... Moje malá vnitřní krize, ve stylu: ach jo, chci někam jet! Pro tentokrát padla volba na Sicílii.

17.7.2017 v 11:50 | Karma: 17,29 | Přečteno: 981x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Roadtrip po Kanadě a USA

Vždycky, jak mám nějakou svou vnitřní krizi, vypadne ze mě i pár slušných nápadů. A tak se to stalo, že jsme v půlce srpna odlítli do Ameriky.

22.9.2016 v 19:55 | Karma: 19,11 | Přečteno: 659x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Mladá, neustále v pohybu, s hodně zájmy, o kterých bych Vám chtěla napsat

Seznam rubrik