Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč razím heslo Carpe diem?

Jsem na tomto světě "už" 25 let, ne každý den byl růžový a zalitý slunečním svitem, ale přeci jen, jsem ráda, že tu mohu být. Proč taková úvaha? Dnes se mi vůbec nechtělo vstávat a natož jít do práce, ale co, nikdo mě živit nebude. Vstala jsem, opláchla se a vyrazila, s pocitem, to zas bude... ovšem ten pocit lenosti a lítosti nad promarněným dnem mě přešel hned u Švandova divadla. Jak jistě víte, včera se stala tragická nehoda, kde přišla o život nevinná holka a jen kvůli tomu, že rozmazlený spratek v BMW si nemohl svézt zadek v MHD nebo v taxíku. Kolem místa lidé shromáždili svíčky, květiny... zamrazilo mě... Co já hlupák se lituju, že musím do práce, vlastně bych za to měla poděkovat!

A tak je to vlastně se vším, nakonec ty horší věci mohou vyrůst v něco, co má smysl a v něco, čeho si dokážeme vážit... Ne že bych ze dne na den začala milovat svou práci, to ne :-). Ale jsem ráda, že tu můžu být, je relativně v pohodě, mám tu skvělé kolegy, ve volných chvilkách si sednu, dám si kafe, cigaretku a je mi fajn.

Pak je ale třeba protřídit si věci, které je třeba změnit a ubírají nám čas, který můžeme strávit jinak. Třeba takové vztahy, ty jsou samy o sobě zábavné. Spousta lidí je spolu jen proto, aby nebyly sami. Kam se poděla nějaká vášeň, láska? Nebo jsou spolu z vypočítavosti anebo taky z lítosti. Proč vlastně? A proč je takových "párů" tolik? Když se nad tím zamyslíme, dnes není in být singl, lidi na vás koukají jako na vyvržence, který přišel z ji planety. Nechci tady sčítat výhody a nevýhody tohoto života, nicméně, radši si věci zařídím po svém a užitečněji, než s nějakým bambulou, co by mě nenechal se ani ohnout...

Ještě mě napadá nevěra, další téma k heslu Carpe diem. Kdo by se s ní nesetkal? Neznám nikoho. Jsou různé formy nevěry, škodné i "neškodné". Taková neškodná je představa, myšlenka. Škodná je realizace a úplný konec jsou dva paralelní životy, dlouhodobá nevěra. Proč? Protože ten člověk co tohle provádí, tak za 1) nemiluje, 2) je to srab, 3) je nešťastný. A tolik lidí se tím trápí, tolika lidem to ublíží. Přitom stačí být jen upřímný sám k sobě a nesetrvávat v něčem, z čeho není nic dobrého.

Další věcí jsou peníze. Znám spousu lidí, co se zadluží neskutečným způsobem a to "jen" proto, aby mohli bydlet ve svém. Jo, je fajn mít své útočiště, ale já, jakožto odpůrce hypoték a půjček tohle moc neuznávám. Pak se stane to, že člověk maká, maká, maká, aby to splatil, o dovolené a jiných radostech si nechává jen zdát a přijde totálně vyčerpaný do svého vysněného hnízda, které se stalo břemenem... teď vypadám, jako bych snědla moudrost světa a zavrhla vše, nicméně je to můj současný pohled na svět, who knows, jak to bude za rok. Člověk by měl investovat do sebe a ne do věcí.

Teď jsem dokonce jednu takovou "větší" investici řešila a řeším. Mým snem je se podívat do Ameriky, konkrétně oblast Karibiku (Kuba), USA a Kanada. Říkám si, kdy jindy než teď. Jenže na druhou stranu taky potřebuju operaci očí. Ne že bych úplně neviděla, ale na brýle i čočky už nějaký ten pátek kašlu a někdy mi moje zraková indispozice komplikuje život... Tak jsem si řekla, Amerika ještě rok počká a pak se na ni budu dívat jinýma očima. Trochu mě to mrzí, ale jsem ráda, že jsem se dokopala a objednala se na kliniku i přes mou panickou hrůzu z doktorů, operací, nemocničního smradu a podobně. Jsem zvědavá a hodně se bojím, ale když už jsem se rozhodla, byla by škoda něco propásnout. Věřím, že s novýma očima se mi otevřou nové možnosti a život bude tak nějak jednodušší.

K zamyšlení stojí také obětavost a umění říct ne. Určitě se Vám někdy stalo, že někdo něco po Vás chtěl a vy jste řekli ano, i přesto, že se Vám do toho vůbec nechtělo. Lidi, kterým byste pomohli, tak tu pomoc většinou ani nechtějí, naopak ti, co ji chtějí, jsou Vám víte kde... Já takhle přišla o pár "přátel". Ze začátku to člověka mrzí, ale ve finále jsem ráda, že jsou tady tito "upíři" mimo můj život. Já mám jednodušší život a oni si vybrali jinou oběť na jejich vysávání a zneužívání dobré vůle. Každý může říct ne, ale ne každý to dokáže.

Málo lidí si taky plní své sny. To je pořád, já bych chtěl udělat to, já bych chtěl udělat ono, ale málokdo to opravdu udělá. Důvodů je několik, buď si to dostatečně nepřeju a nebo na to prostě nemám. Abych nekřivdila, ne všechny sny jsou splnitelné. Já si svého vysněného teriéra pořídím asi až v důchodu, kdy budu mít čas na péči a vše okolo něj :-).

Co je vlastně poselstvím tohoto článku? Nelitujte se, mějte rádi sami sebe a věřte, že se Vám to v dobrém vrátí :-).

Autor: Viktorie Vacková | středa 6.8.2014 9:12 | karma článku: 12,75 | přečteno: 676x
  • Další články autora

Viktorie Vacková

Florida - země slunce

Je září 2019, od rána jsem měla "den blbec" a v tom mi volá máma: "Viki, Standa s Kerry nás pozvali k sobě na Floridu!" A tímto se začíná psát naše dobrodružná cesta do USA.

1.7.2020 v 15:04 | Karma: 19,81 | Přečteno: 571x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Azory – ráj uprostřed Atlantiku

Uprostřed Atlantiku se nachází pár ostrovů a říká se jim Azory. Došla jsem k nim před pár lety náhodou při sledování pořadu Letecké katastrofy, kdy tam nouzově přistálo letadlo a bylo jasno, tam musím jet!

18.3.2018 v 11:53 | Karma: 16,51 | Přečteno: 710x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Zakynthos a Kefalonie

Tak a je to zase tady... Slečna Viktorie nedokáže chvilku posedět doma a tak sobě a babičce koupila dovolenou.

8.10.2017 v 13:32 | Karma: 17,33 | Přečteno: 982x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Božská Sicílie

Tak a je to zase tady... Moje malá vnitřní krize, ve stylu: ach jo, chci někam jet! Pro tentokrát padla volba na Sicílii.

17.7.2017 v 11:50 | Karma: 17,29 | Přečteno: 981x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Roadtrip po Kanadě a USA

Vždycky, jak mám nějakou svou vnitřní krizi, vypadne ze mě i pár slušných nápadů. A tak se to stalo, že jsme v půlce srpna odlítli do Ameriky.

22.9.2016 v 19:55 | Karma: 19,11 | Přečteno: 659x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Mladá, neustále v pohybu, s hodně zájmy, o kterých bych Vám chtěla napsat

Seznam rubrik