Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na otočku na Rhodos

Rhodos. Určitě už jste o něm někdy slyšeli. Řecký ostrov, největší v Dódekánském souostroví, já si ho přejmenovala na veselý ráj.

Je polovina července, sobota 16:00 a můj katamarán vyplouvá. Vyplouvám z ostrova Kos, který je vzdálen od Rhodosu cca 100 km. Plavba katamaránem zabere zhruba dvě a půl hodinky. Uděláme malou zastávku na nádherném ostrově Symi a pluje se dál. Na Rhodos jsem se moc těšila, věděla jsem, že se na něj vydám ještě když jsem byla doma v ČR a vybavila jsem se i průvodcem. Ve finále jsem průvodce ani neotevřela, jednoduše jsem ho nepotřebovala. Měla jsem totiž ty dvě nejlepší průvodkyně, kamarádku Barču a její kamarádku Elenku. Obě mě čekaly v přístavu v hlavním městě Rhodos. Jakmile jsem vystoupila z katamaránu, vydechla jsem s údivem. WOW.
Staré město Rhodos vás okouzlí. Hradby, staré domky, všudypřítomné ozdoby, kašny, sochy, suvenýry, restaurace a spousta, spousta lidí. Holky mě s nadšením provází po městě a pak si sedneme do jedné krásné taverny v srdci starého města. Dám si vychlazené řecké pivo Mythos a je mi báječně. Pak přijde na řadu jídlo. Olivy, tzatziky, sýrové koule, řecký salát a jiné místní speciality a já vím, že si tady tento ostrov zamiluju. Po jídle se vracíme zpátky do přístavu, sedáme do auta a nabíráme směr Kalithea, kde holky bydlí. Je večer a plán je jasný, vrátíme se do města. Než toto učiníme, namalujeme si veselé obličeje a převlečeme se. 

Rhodos a jeho bar street. Tak o tomto bych mohla napsat samostatný článek. Představme si Stodolní ulici v Ostravě, ale v řeckém stylu, o pár stupňů více a miliardu cizinců všech možných národností. Ovšem ani tohle nepřiblíží tu pravou atmosféru místní bar street, to musíte zažít. Ač nejsem pařící typ, své místo jsem si našla a i jsem dala pár tanečků. Alkohol zde teče proudem, ale ani to na sobě nepoznáte, protože to vytančíte. Máte rádi rock? Pop? Či něco tanečního, nebo dokonce snad karaoke? Jo, to všechno najdete. My se ale moc zdržet nemůžeme, holky musí ráno na letiště vyzvednout své klienty a já jsem celkem unavená, protože jsem své letiště absolvovala ráno v den příjezdu na Rhodos :-), ale to nevadí, alespoň zítra budeme použitelné na další rhodoské dobrodružství.

Den druhý a taky poslední. Loď mi odplouvá až v 17:30, takže máme téměř celý den na prozkoumání ostrova, ale i to je málo. Z Kalithei jedeme dál do letoviska Faliraki. Popravdě, tam mě to moc neokouzlilo, hotel na hotelu, obchod na obchodu. Hotely jsou tu stavěné do výšky. Poprvé oceňuji Kos a jeho hotely, protože tam je do výšky udělaný snad jen jeden a to zase až taková výška není. Ale líbí se mi, jak je ostrov hezky zelený. Holky mi říkají, že loni takový nebyl, ale že v zimě hodně pršelo, tak proto. Nechce se mi věřit, že tady někdy prší (no dobře, uvěřím až poslední týden v září kdy v dešti klepu kosu na Kosu). Ale hned za Faliraki, kousek před městečkem Kolymbia zastavíme na dvou plážích a v tu ránu mlčím. Tyto dvě pláže jsou totiž vítězi v mé malé soukromé anketě: Nejkrásnější pláž sezóny. Tak si vezměte cestovatelský deníček a pište: 1)Traganou beach - oblázková pláž, kde se ze mě stane milovník všech možných šutrů a nasbírám si jich tolik, že mi je jedno, že budu na letišti platit kila navíc. Já jsem to pak ještě vytunila tím, že aby neztratily svou barvu, tak jsem po práci vysedávala na terase na Kosu a ty oblázky lakovala průhledným lakem na nehty. Tato zábavička mě držela skoro 2 týdny. Krom kamenů si i můžete zaplavat a doplavat do malé jeskyně. A teď si pište: 2) Anthony Quinn beach - krásná pláž, odkud vznikají nádherné fotky a to ani nemusíte být moc fotogeničtí. Nahoře nad pláží je také takový samoobslužný bar, kde se můžete najíst. Výběr jídla je spíš pro turisty, ale kalamáry vypadaly luxusně. My jsme si daly jen Breezer na osvěžení a upalovaly dál. Ale můj čas se krátil. Tak moc se mi nechtělo, ale co se dalo dělat, musela jsem jet zpátky. Byla neděle odpo a v pondělí ráno jsem musela být svěží a jet s mými klienty na sopečný ostrov Nisyros.

Holky mě zavezou až k lodi. Tentokrát mi jede loď, která se jmenuje Superfast. Že by byla tak superrychlá, to se říct nedá, ale byla super velká a byla tou největší lodí, kterou jsem kdy jela. Jede o víc jak hodinu pomaleji než katamarán, ale je nesrovnatelně pohodlnější. Já se uvelebím na horní palubě, téměř vepředu v restauraci u okýnka. Ani nejde poznat, že jedeme. Dám si toast šunka - sýr a nejlepší kafe na světě - frapé. Projíždím si fotky a jsem plná energie. Ač to bylo náročnější, tak mě cesta nabila na dlouho dopředu. Poznala jsem kousek něčeho jiného a svým způsobem jsem se obohatila. 

Rhodos určitě doporučuji. Ale zatím jsem nepoznala ostrov v Řecku, který bych nedoporučila :-). Buď to tam máte rádi a nebo ne. Z vlastní zkušenosti můžu říct, každý ostrov je jiný a každý je krásný a příště vám můžu třeba něco napsat o mých výletech. Co třeba ostrov Kalymnos a sběrači mořských hub?
Ještě ceny lodních lístků z Kosu na Rhodos:
Katamarán: cca 30 EUR
Superfast: cca 24 EUR

Autor: Viktorie Vacková | pondělí 30.11.2015 18:31 | karma článku: 9,45 | přečteno: 647x
  • Další články autora

Viktorie Vacková

Florida - země slunce

Je září 2019, od rána jsem měla "den blbec" a v tom mi volá máma: "Viki, Standa s Kerry nás pozvali k sobě na Floridu!" A tímto se začíná psát naše dobrodružná cesta do USA.

1.7.2020 v 15:04 | Karma: 19,81 | Přečteno: 571x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Azory – ráj uprostřed Atlantiku

Uprostřed Atlantiku se nachází pár ostrovů a říká se jim Azory. Došla jsem k nim před pár lety náhodou při sledování pořadu Letecké katastrofy, kdy tam nouzově přistálo letadlo a bylo jasno, tam musím jet!

18.3.2018 v 11:53 | Karma: 16,51 | Přečteno: 710x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Zakynthos a Kefalonie

Tak a je to zase tady... Slečna Viktorie nedokáže chvilku posedět doma a tak sobě a babičce koupila dovolenou.

8.10.2017 v 13:32 | Karma: 17,33 | Přečteno: 981x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Božská Sicílie

Tak a je to zase tady... Moje malá vnitřní krize, ve stylu: ach jo, chci někam jet! Pro tentokrát padla volba na Sicílii.

17.7.2017 v 11:50 | Karma: 17,29 | Přečteno: 981x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Roadtrip po Kanadě a USA

Vždycky, jak mám nějakou svou vnitřní krizi, vypadne ze mě i pár slušných nápadů. A tak se to stalo, že jsme v půlce srpna odlítli do Ameriky.

22.9.2016 v 19:55 | Karma: 19,11 | Přečteno: 659x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Cesta do Ameriky

Je to tady! Už nezbývá ani týden do odletu a já ještě nemám ani sbaleno, ale natěšená jsem řádně. Tuhle šílenost jsem si totiž plánovala usilovně 3 měsíce, neusilovně 13 let.

16.8.2016 v 15:18 | Karma: 13,04 | Přečteno: 651x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Novoroční předsevzetí aneb ve zdravém těle, zdravý duch

Skoro každý to tak nějak má. Řekne si: zhubnu, přestanu kouřit, pít a budu víc šetřit. Já donedávna nebyla jiná. Podtrženo sečteno, max. Týden a byla jsem tam, kde jsem byla.

13.1.2016 v 18:31 | Karma: 7,11 | Přečteno: 152x | Diskuse| Ostatní

Viktorie Vacková

Když máš 2 dny volna, auto a jsi v Řecku na Kosu

Omlouvám se, jsem lajdák a dlouho jsem nenapsala své postřehy z Řecka... Jsou to už 2 měsíce, co jsem se vrátila zpátky domů... Nejdřív to byly přivítačky, pak to byla dovolená, pak hledání práce, bydlení a prostě furt něco.

28.11.2015 v 20:00 | Karma: 12,38 | Přečteno: 1074x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Jdi za svým snem - průvodcování v Řecku, 3. část

Nisyros. Ještě jste o něm neslyšeli? Já taky moc ne, vlastně do té doby, než jsem začala provázet turisty na výletech po Kosu a okolních ostrovech. Nisyros si mě okamžitě získal.

6.7.2015 v 20:14 | Karma: 12,38 | Přečteno: 588x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Jdi za svým snem - průvodcování v Řecku, 2. část

Je tomu už pár měsíců, co jsem se rozhodla opustit všechno a všechny a vydat se vstříc novému životu, životu v Řecku, prozatím na pár měsíců, ale nikdy neříkej nikdy. Dostala jsem práci průvodkyně v Řecku.

1.6.2015 v 15:43 | Karma: 15,75 | Přečteno: 1101x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Na otočku do Amsterdamu

Na konci roku jsem si dala předsevzetí, že dokud to půjde, chci cestovat všude možně po světě. Svůj slib letos dodržím a první destinací se stal Amsterdam. Od rodiny, od přátel, od známých, z internetu - samá chvála a nadšení. Co může člověka uchvátit na tomto místě? Je toho možná víc než si myslíte a některé věci pouhým okem nespatříte.

21.4.2015 v 12:47 | Karma: 21,33 | Přečteno: 2537x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Jdi za svým snem - průvodcování v Řecku

Je to necelý rok, kdy jsem se rozhodla opustit sedavou práci, která už mě tak trochu přestala těšit a naplňovat. Začalo to loňskou dovolenou v Řecku, kdy jsem pochopila, že tohle není život, co jsem si vysnila. Následovalo přemýšlení, které mě dohnalo do průvodcovských zkoušek, operace očí a hledání nové práce. Soustředila jsem se na velké cestovky a ono v lednu nakonec vyšel pohovor v jedné z mých favorizovaných a dostala jsem práci - průvodkyně na řeckém ostrově Kos.

15.3.2015 v 15:58 | Karma: 20,18 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Podzim a podzimní rozhodnutí

Nevím, jestli to tak máte taky, ale já se jednou za čas dostanu do fáze, kdy mám všeho dost a začnu pálit mosty. Začíná to zcela nevinně. Na mě to padlo v období nemocenské. Byla jsem po operaci s očima a nemohla nic moc dělat a tak jsem buď poslouchala rádio a nebo přemýšlela. Výsledek byl jasný. odjedu do zahraničí! Oči se uzdravily, začaly vidět ostře a možná i víc a nápad nepřešel...

27.10.2014 v 13:58 | Karma: 6,99 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní

Viktorie Vacková

Laserová operace očí? Díkybohu za ni!

Jsou to už dva měsíce zpátky, kdy jsem začala uvažovat nad laserovou operací očí a jsou to už dva týdny, co mám nové očka. Člověk se rozhoduje dlouho, googluje vše možné, vybírá si kliniku a přitom samotný zákrok trvá "jen" 15 minut. Předem se omlouvám za neodbornost a výrazy, které používám, ale řídím se heslem, radši ani nevědět :-).

7.10.2014 v 8:56 | Karma: 15,11 | Přečteno: 822x | Diskuse| Ostatní

Viktorie Vacková

Paříž, město zamilovaných?

To tedy nevím, ale když se to říká... Paříž, před návštěvou Lyonu pro mě byla alfou a omegou Francie, ale názor na ni se změnil... Pro běžného turistu uspokojující záležitost, pro mě město zahlcené turisty, špinavé, ale i přes to všechno plné skvostů a útulných kavárniček.

1.9.2014 v 16:59 | Karma: 11,10 | Přečteno: 555x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Můj malý kanadský sen

Už je to nějaký pátek, kdy jsem odcestovala do Kanady, ale stále vzpomínám na nejlepší 2 měsíce života s úsměvem na rtech. V Kanadě máme rodinné přátele a když mi řekli, že bych mohla přilítnout, tak jsem přilítla. Bylo mi tehdy patnáct a dostat se do Kanady nebylo vůbec lehké - spousta formalit. Od pozvání, po souhlas rodičů, dokonce chtěli i doporučení učitele angličtiny a ředitele školy. Vše splněno, vízum jsem dostala a mohla odletět.

29.8.2014 v 12:33 | Karma: 17,10 | Přečteno: 852x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Balení, stěhování, nostalgie a možná i smutek

Každý z nás to už alespoň jednou zažil. Tu nenávidění hodnou věc v podobě stěhování. Ať už je to přes ulici, nebo do jiného města, či do jiné země, vždycky je to opruz...

28.8.2014 v 17:37 | Karma: 6,76 | Přečteno: 536x | Diskuse| Ostatní

Viktorie Vacková

Ďura světa v každém směru

...co si myslíš na to seru... Znáte tu písničku od Jarka Nohavici? Vždycky jak ji slyším, vybaví se mi má rodná hrouda. Kdo by neznal Bruntál. Město opředené legendami, proslavené zubatými žábami, bahnem, vtipy o dírách, závodem silážní střela a drsnými lidmi.

25.8.2014 v 9:57 | Karma: 12,14 | Přečteno: 645x | Diskuse| Společnost

Viktorie Vacková

Lucembursko, země malá rozlohou, velká duchem

Lucembursko, malá země ležící mezi Německem, Belgií a Francií. Jedna z nejbohatších zemí světa a jedna z nejmenších zemí v Evropě. Nebudu Vám zde říkat fakta, které Vám řekne i Google, spíš bych Vám nastínila tuto krásnou zemi a jak jinak než ze svého pohledu...

17.8.2014 v 13:57 | Karma: 11,46 | Přečteno: 615x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Workoholikem proti své vůli

Jde to vůbec? Já myslím že ano, jinak si svou situaci nedovedu vysvětlit. Ještě před rokem jsem si spokojeně chodila do práce hezky na krátký-dlouhý týden a volno proflákala, užívala. Ale co bylo, to bylo... Teď už můj režim práce jen ve dlouhý a nebo krátký týden zcela vymizel. V práci mám hodin pořád stejně, ale...

17.8.2014 v 8:24 | Karma: 7,69 | Přečteno: 387x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Mladá, neustále v pohybu, s hodně zájmy, o kterých bych Vám chtěla napsat

Seznam rubrik