Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cesta do Ameriky

Je to tady! Už nezbývá ani týden do odletu a já ještě nemám ani sbaleno, ale natěšená jsem řádně. Tuhle šílenost jsem si totiž plánovala usilovně 3 měsíce, neusilovně 13 let.

Všechno to začalo loni v Řecku, kde jsem pracovala jako průvodce a začla se tam v období samoty (svým způsobem je tam každý tak nějak sám, byť má pořád kolem sebe někoho) zaobírat myšlenkou o pobytu v Kanadě. Po návratu z Řecka jsem si ještě vyjela do Belgie a Lucemburska, abych se nakonec vrátila do Prahy a do práce, která mě už předtím nebavila a ubíjela. Nic, všechno zlé je k něčemu dobré a díky Řecku mi byly vráceny daně. A co s nimi? Nápad desetiletí: vrátím se na místo, kde jsem byla kdysi hodně šťastná, půjčím si tam auto a budu takový vlk samotář. Jednoduché jako facka. Koupila jsem si letenky za krásných 13 tisíc z Prahy do Toronta s návratem z Montrealu na necelé 4 týdny.

Plánování mohlo začít. Uprostřed plánování se přidala i kamarádka, takže jsem si to nakonec celé přeplánovala a už to nebyla jen Kanada, ale i USA, New York a velká jezera. Přiznám se, jsem ve svém živlu, když tohle můžu dělat. Společníkem mi je žlutý panáček v Googlu, cestovatelské blogy a sklenka vína. Ono to až taková sranda není, jak se na první pohled může zdát. První věcí, kterou jsem udělala, bylo pronajmutí auta. Objednala jsem si jej v půjčovně Enterprise a model Kia Rio, pro 2 stačí a nemáme v plánu v něm přespávat. Následovala eTA, ESTA, pojištění a ubytování po trase. Zvolila jsem booking.com z jednoho důvodu. Mám to hezky přehledně pod jedním kontem, rezervace můžu měnit a zatím jsem s bookingem neměla špatnou zkušenost. Největším ořechem bylo něco najít po trase, abych se neuřídila k smrti a aby to nebylo někde uprostřed ničeho plné švábů... Je pravda, že jsem to měnila tak na pětkrát, dokud jsem nebyla 100% spokojená s výsledkem.

Když bylo vyřešené ubytování, bylo na řadě bádat, co vlastně budeme dělat. Nejsem příznivcem plánů dopodrobna, ale při takovém výletě prostě plán být musí. Prvních 5 dní je jasných – Toronto. Po Torontu následuje přesun na Niagáry, z Niagár do New Yorku, z New Yorku přes Pensylvánii až k Huronskému jezeru, posledním bodem bude Tobermory a pak přesun zpět do Toronta, vrátit auto a přesun k známým do Ottawy, kde to bude nejvíc nostalgické a tím svůj pobyt zakončím. Před odjezdem do Toronta doporučuju koupit City pass, vyplatí se :-). Pokud stejně jako já chcete jet do Ottawy, je třeba auto vrátit tam, kde jste si ho půjčili. Respektive, můžete jej vrátit i v Ottawě, ale zbytečně platíte hodně peněz navíc. Nastala otázka, zda zvolit bus a nebo vlak na přesun do Ottawy. Já zvolila vlak. Bus je sice levnější, ale o hodinu pomalejší a asi budu i ráda, když chvilku pojedu po něčem jiném než po silnici.

A když už všechno máte takhle hezky naplánované, tak vám zbývá čas řešit i takové věci jako jsou dopravní předpisy, jak jezdit s autem, co má automatickou převodovku, kde zaparkovat a celkově, jak to v USA funguje. A taky se můžete pomalinku balit. My pojedeme s krosnama, nedovedu si nás představit na takovém roadtripu s kufříky :-). Hlavně na nic nezapomenout, přemýšlet a předvídat. Hodně mi pomohly blogy ostatních, jejich zkušenosti a rady k nezaplacení.

Co k takovému roadtripu potřebujete? Nejvíc asi odvahu, určitě taky zkušenosti s cestováním na vlastní pěst po Evropě, obezřetnost a taky spoustu času a peněz...

Pokud vše bude klapat, ráda napíšu zážitky z cest. A co bude dál? Jak přijedu, budu si hledat novou práci :-). 4 roky v jedné firmě, to už je šílenost... A asi vím, co by mě bavilo, organizovat, plánovat a tak nějak... Vím, že nic nebude jako dřív a že tahle cesta mě posune někam jinam, ale o tom život asi je. Teda alespoń život podle mých představ.

 

Autor: Viktorie Vacková | úterý 16.8.2016 15:18 | karma článku: 13,04 | přečteno: 651x
  • Další články autora

Viktorie Vacková

Florida - země slunce

Je září 2019, od rána jsem měla "den blbec" a v tom mi volá máma: "Viki, Standa s Kerry nás pozvali k sobě na Floridu!" A tímto se začíná psát naše dobrodružná cesta do USA.

1.7.2020 v 15:04 | Karma: 19,81 | Přečteno: 571x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Azory – ráj uprostřed Atlantiku

Uprostřed Atlantiku se nachází pár ostrovů a říká se jim Azory. Došla jsem k nim před pár lety náhodou při sledování pořadu Letecké katastrofy, kdy tam nouzově přistálo letadlo a bylo jasno, tam musím jet!

18.3.2018 v 11:53 | Karma: 16,51 | Přečteno: 710x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Zakynthos a Kefalonie

Tak a je to zase tady... Slečna Viktorie nedokáže chvilku posedět doma a tak sobě a babičce koupila dovolenou.

8.10.2017 v 13:32 | Karma: 17,33 | Přečteno: 982x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Božská Sicílie

Tak a je to zase tady... Moje malá vnitřní krize, ve stylu: ach jo, chci někam jet! Pro tentokrát padla volba na Sicílii.

17.7.2017 v 11:50 | Karma: 17,29 | Přečteno: 981x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Roadtrip po Kanadě a USA

Vždycky, jak mám nějakou svou vnitřní krizi, vypadne ze mě i pár slušných nápadů. A tak se to stalo, že jsme v půlce srpna odlítli do Ameriky.

22.9.2016 v 19:55 | Karma: 19,11 | Přečteno: 659x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Mladá, neustále v pohybu, s hodně zájmy, o kterých bych Vám chtěla napsat

Seznam rubrik