Diskuse

Praha X Morava

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdykoli se problém nastíní opět někdo straší rozpadem státu, rozbíječstvím. Výsledkem dlouhodobého působení pražských medií na soudnost a zdravý úsudek obyvatelstva v  podhradí jsou některé argumentačních perly, namátkou třeba:

"Mám rodiče v Praze/na Moravě a nechci rozbíjení státu."

"Žádný moravský národ neexistuje, tak k čemu nějaká samospráva Moravy."

Vždyť tam Moraváci máte své poslance, tak co se vám nelíbí?"

"Zase někomu jde o koryta, k čemu další úřady."

"To chtěj jen brňáci, ne brnocentrismu!"

"My chceme žižkovskou republiku!!

"A co Chodové?"

A tak si myslím, kdyby se hned po listopadu 1989 obnovilo zemské zřízení na obdobných principech jak je tomu v Rakousku, byl by dnes klid. Lidé by se se se státem, který respektuje přirozené, staleté uspořádání, jakým členění na země bezesporu je, lépe ztotožnili.

Na netových diskusích to neustále probublává. Takže moravská otázka bude životem ČR vesele probublávat dál, dokud se ta sviňárna spáchaná komunisty v roce 1949 neodstraní.

0 0
možnosti

K13a15r50e36l 81D34r98d95a

18. 8. 2014 12:21

Nad autorkou a panem Joštem mě napadlo, co Moravané ukradli, musí vrátit. ;-D Jako Pražák mám problém kam vlastně utéct, když na mě nějaká Viktorka u splavu vyjede. Máme právě primátora z Olomouce a nevím, zda se mám dříve smát nebo nad Prahou brečet.

  Praha je pro mě srdcová záležitost. Vnímám aroganci, hrabivost a egoismus, který ji vládne a který ovládá všechny ty "perspektivní přistěhovalce" a zjišťuji, že nemám absolutně šanci stav mého domova ovlivnit. Opravdu mi uniká, v čem je potření rozdílů Moravy a Čech pro Prahu tak výhodné?

  Zkusím si ale příště všímat, zda do místního zastupitelstva volíme Pražany či Středočechy či Brňany nebo Moravany a podívám se, zda by volba Pražanů nebyla v Praze ta nejsprávnější. ;-)

0 0
možnosti

Vážení, ve svém článku neřeším žádné historické země, nýbrž své zkušenosti a postřehy ze života mezi dvěma místy. K tomu že není Morava jako Morava, jasně, ale neřeším ani rozdílnosti mezi jednotlivými kraji. Pocházím ze severu, 3 roky jsem studovala v Brně a odlišnost severní Moravy a Brna mi za ty 3 roky nepřišla skoro vůbec :-). Je mi jasné, že Vás má odpověď neuspokojí a upřímně článek nebyl směřován Vám, ale k lidem, kteří prožívají něco podobného, případně mají kamaráda, příbuzného v Praze a s něčím podobným se setkali. Děkuji za reakce a přeji hezkou sobotu.

0 0
možnosti

J11a42n 43J71o84š40t

16. 8. 2014 18:34

Moje reakce byla na tvrzení něco "o jedné zemi".  Nic víc v tom nehledejte a myslete si co chcete. Už jsem si zvykl na to že Moravané nemají povědomí o vlastní zemi ... není to Vaše chyba, můžou za to komunisti a jejich pohrobci.

0 0
možnosti

J84a33n 90J58o97š94t

16. 8. 2014 16:32

Ty rozdíly které vnímáte jsou dané tím, že NEJSME jedna země, ale  (i dle ústavy ... učivo  Vlastivědy 1. stupně ZŠ) jsme historické země TŘI ! Tyto země se vyvíjely víceméně nezávisle na sobě (byť byly jeden čas v jednom království a posléze v císařství)  a až komunisti svým zločinným zrušením zemských samospráv (a na popud Moskvy zavedením krajů, které máme dodnes !!!) vytvořili nějaký mělký pocit (Praze velmi výnosný a pohodlný) že jsme jeden národ a jedna země. Kdo má alespoň elementární povědomí o historii "zemí Koruny České" ale ví, že je to nehorázná hloupost.

0 0
možnosti

Země moravská.....No já mám původ čistočistě moravský, ale upřímně řečeno -  není Morava jako Morava. Kde je podle Vás ta Morava nejmoravštější? Podle mne nemá cenu zemi a národ fragmentovat. To bychom se nesnesli ani s lidma ze sousední vesnice.

2 0
možnosti