Viktorie Vacková

Ďura světa v každém směru

25. 08. 2014 9:57:42
...co si myslíš na to seru... Znáte tu písničku od Jarka Nohavici? Vždycky jak ji slyším, vybaví se mi má rodná hrouda. Kdo by neznal Bruntál. Město opředené legendami, proslavené zubatými žábami, bahnem, vtipy o dírách, závodem silážní střela a drsnými lidmi.

Kdo uteče, vyhraje! Přesně tohle jsem si říkala už od dětství. Podařilo se mi utéct už v 15 letech na střední školu do Opavy (ne že by se mi tam nějak extra líbilo, ale byla jsem pryč), prázdniny jsem trávila v Řecku, na vysokou jsem šla do Brna a pracovat jsem začala v Praze. Dalo by se říct, že už jsem celých 10 let mimo dění. To ale neznamená, že "domů" nejezdím. Naopak jezdím a ráda. Vím totiž, že jedu, přijedu a pak zase odjedu.

Nevím proč má zrovna Bruntál takovou pověst jakou má, ale přiznám se, patřím taky mezi ty rýpaly. V Praze říkám, že jsem z Jeseníků (přece jen to zní o trochu líp) a moc to nerozebírám. Ne, vážně se nestydím za to, odkud pocházím, Jeseníky chválím do nebes, jednou bych se ráda vrátila, ale zatím mě ta představa děsí. Tak trochu by se ze mě stal antisociál a černá ovce.

V Bruntále se totiž dá žít jen v létě, nebo v době, kdy je teplo a hezky. Ono jediné fajn místo, kam se dá jít, je příroda. Když si chcete zapařit, tak se předtím pořádně opijte, ať je Vám už všechno jedno. Ono to paření je už asi 10 let stejné. Pořád stejní lidi a hlavně pořád stejné písničky. Vážně se mi nechce tančit na Kabáty, na Landu a nebo na Michala Davida... No jo, ale když to lidi chtějí... Takže páteční večery někde venku? Ne díky! Abych nehanila, když chcete jít na pivko, výběr už je pestřejší. Bruntál je sice malé město, ale těch hospod, to je krása. Taky je pravda, že v Bruntále je víc opilých než střízlivých (žít tam, tak taky piju od rána do večera :-D). A pomalu, ale jistě kvete i gastronomie, sice dobré podniky bych spočítala na jedné ruce, ale jsou pryč ty časy, kdy se nedalo najíst nikde a člověk si radši něco uvařil doma. To samé kavárny, najde se i pár míst, kde by se dá hezky a příjemně posedět a to kafe, jedna báseň. Příjemné jsou ceny, služby jsou tam fakt levné a někdy mi je trapné platit tak málo. Kdyby bylo na mě, tak to výborné latté. co stojí 40,- (a to ještě zaokrouhluju nahoru), dám minimálně za 50,-. Jenže zpět do reality, člověk je v Bruntále rád, že má práci a že bere pár tisíc a kdyby šly ceny nahoru, tak to tam mohou rovnou zavřít.

Vrátím se k té přírodě. Vyhovuje mi vyjít ven, jít pár minut a být na poli nebo v lese. Čím déle jsem v Praze, tím víc mi právě toto chybí. Kolikrát se stane, že jsem doma, do města nedolezu, ale chodím si se psem po poli. Nebo vezmu auto a za pár minut jsem u přehrady Slezská Harta. Na Praděd to je, co by kamenem dohodil (což mi připomíná, že jsem tam dlouho nebyla), do Karlovy Studánky to jezdí každou chvilku a ať se vydáte jakýmkoliv směrem, něco hezkého se naskytne.

Jak už jsem se zmínila kdysi v jiném článku, co mě vždycky dokáže naštvat jsou ceny potravin. Vážně! A výběr nic moc. Ale co, do Polska je to taky kousek a v neděli, když jsou Poláci v kostele, máte obchod sami pro sebe :-). O polských potravinách si nemyslím nic zlého, určitě ty naše "zázraky" nepřekonají.

Jak jsem psala na úvodu o zubatých žábách. Pokud znáte seriál Comeback, v jednom díle jel Tomáš koncertovat do Bruntálu, padlo spousta hlášek. Bruntál jako město se okamžitě začalo bránit, trochu se i urazilo. Nicméně zubaté žáby i drsní lidé zmínění v seriálu se natolik chytli, že město z toho těží dodnes. Nálepka zubaté žáby zdobí každé druhé auto, turisté si kupují trička a já si tak říkám, nebýt Comebacku... :-D

Když to sesumíruju, život v Bruntále je těžký, ale okolní příroda je k nezaplacení. A vydrží tam jen drsní lidé :-).

Autor: Viktorie Vacková | karma: 11.79 | přečteno: 645 ×
Poslední články autora