Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jdi za svým snem - průvodcování v Řecku, 2. část

Je tomu už pár měsíců, co jsem se rozhodla opustit všechno a všechny a vydat se vstříc novému životu, životu v Řecku, prozatím na pár měsíců, ale nikdy neříkej nikdy. Dostala jsem práci průvodkyně v Řecku.

Trochu jsem se ze začátku bála a měla z nové práce respekt. Přeci jen, je to něco nového. A tak od 16.5. mám oči otevřené a snažím se vstřebat toho co nejvíc, abych pak, jak přijede nával lidí, nemusela panikařit.

První týden jsem si projížděla všechny výlety s polskými průvodci, prozkoumávala ostrov a hotely společně s kolegyňkama z cestovky. Druhý týden jsem měla první klienty na výlet. Bylo jich bohužel (nebo možná díkybohu) málo, takže jsme jezdili společně s Poláky. Zpětná vazba mých klientů mi dodala zdravou sebedůvěru a nyní se těším na další a další a doufám, že budou všichni tak fajn. Výklady přizpůsobuju složení skupiny. Pokud jsou lidé poprvé v Řecku, snažím se jim místní obyvatelstvo, poměry a život trochu přiblížit a to je přesně to, po čem touží. Základem je úsměv, ochota, jasně vysvětlit vše.

Co o ostrově Kos? První dojem? Letiště, malinké, typicky řecké (pár přepážek, většina zavřená, umístěné ve vnitrozemí, přibližování super)… cesta z letiště do Kosu… tohle vás fakt moc neokouzlí, pokud jste rozmlsaní z jiných řeckých ostrovů, tak tady je to jedna velká vesnice, rovinka a uprostřed hora. Jenže, jak zapadnete do hotelu a začnete ostrov prozkoumávat, pak vás okouzlí. Město Kos, nádherné centrum kolem přístavu, dominující hrad ze 14. století, do toho Hippokratův platan, mešity, antické a římské památky… Kolem přístavu taverničky a bary, poblíž je i bar street, něco jako naše Stodolní. Ať se vydáte z Kosu na jakoukoliv stranu, vždy na něco narazíte. Termální prameny, Asklepion, malebný Kefalos, přístavní Kardamenu, les plný pávů, pláže všeho druhu, opevnění a jediný funkční mlýn v Antimachii, horské městečko Zia či ruiny už neexistujícího města Paleo Pyli. Jedna radost…

Místní lidé jsou trochu jiní, než které jsem poznala. Jsou mnohem klidnější a na svůj Kos nedají dopustit. Váží si svých turistů a mají je rádi. Ovšem jsou to řeci, na všechno je času dost. Když jedete do Řecka, musíte s tím počítat. Když jedete do Řecka pracovat, musíte se tomu tempu tak nějak přizpůsobit a zapomenout na všechny zvyky. Ač letos naši Řeci jsou velice spolehliví.

Celkový dojem? Mám super práci, vážím si této příležitosti i důvěry od cestovky. Stačí mi to, že mám moře, slunce a fajn klienty. Vyhlídka skvělého léta. Neválím se na pláži, na té jsem všehovšudy byla dvakrát, ale nevadí mi to. Usínám s pocitem, že si plním sen a to je pro mě to nejdůležitější na světě.

Autor: Viktorie Vacková | pondělí 1.6.2015 15:43 | karma článku: 15,75 | přečteno: 1101x
  • Další články autora

Viktorie Vacková

Florida - země slunce

Je září 2019, od rána jsem měla "den blbec" a v tom mi volá máma: "Viki, Standa s Kerry nás pozvali k sobě na Floridu!" A tímto se začíná psát naše dobrodružná cesta do USA.

1.7.2020 v 15:04 | Karma: 19,81 | Přečteno: 571x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Azory – ráj uprostřed Atlantiku

Uprostřed Atlantiku se nachází pár ostrovů a říká se jim Azory. Došla jsem k nim před pár lety náhodou při sledování pořadu Letecké katastrofy, kdy tam nouzově přistálo letadlo a bylo jasno, tam musím jet!

18.3.2018 v 11:53 | Karma: 16,51 | Přečteno: 710x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Zakynthos a Kefalonie

Tak a je to zase tady... Slečna Viktorie nedokáže chvilku posedět doma a tak sobě a babičce koupila dovolenou.

8.10.2017 v 13:32 | Karma: 17,33 | Přečteno: 982x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Božská Sicílie

Tak a je to zase tady... Moje malá vnitřní krize, ve stylu: ach jo, chci někam jet! Pro tentokrát padla volba na Sicílii.

17.7.2017 v 11:50 | Karma: 17,29 | Přečteno: 981x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Roadtrip po Kanadě a USA

Vždycky, jak mám nějakou svou vnitřní krizi, vypadne ze mě i pár slušných nápadů. A tak se to stalo, že jsme v půlce srpna odlítli do Ameriky.

22.9.2016 v 19:55 | Karma: 19,11 | Přečteno: 659x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Mladá, neustále v pohybu, s hodně zájmy, o kterých bych Vám chtěla napsat

Seznam rubrik