Jdi za svým snem - průvodcování v Řecku, 2. část

Je tomu už pár měsíců, co jsem se rozhodla opustit všechno a všechny a vydat se vstříc novému životu, životu v Řecku, prozatím na pár měsíců, ale nikdy neříkej nikdy. Dostala jsem práci průvodkyně v Řecku.

Trochu jsem se ze začátku bála a měla z nové práce respekt. Přeci jen, je to něco nového. A tak od 16.5. mám oči otevřené a snažím se vstřebat toho co nejvíc, abych pak, jak přijede nával lidí, nemusela panikařit.

První týden jsem si projížděla všechny výlety s polskými průvodci, prozkoumávala ostrov a hotely společně s kolegyňkama z cestovky. Druhý týden jsem měla první klienty na výlet. Bylo jich bohužel (nebo možná díkybohu) málo, takže jsme jezdili společně s Poláky. Zpětná vazba mých klientů mi dodala zdravou sebedůvěru a nyní se těším na další a další a doufám, že budou všichni tak fajn. Výklady přizpůsobuju složení skupiny. Pokud jsou lidé poprvé v Řecku, snažím se jim místní obyvatelstvo, poměry a život trochu přiblížit a to je přesně to, po čem touží. Základem je úsměv, ochota, jasně vysvětlit vše.

Co o ostrově Kos? První dojem? Letiště, malinké, typicky řecké (pár přepážek, většina zavřená, umístěné ve vnitrozemí, přibližování super)… cesta z letiště do Kosu… tohle vás fakt moc neokouzlí, pokud jste rozmlsaní z jiných řeckých ostrovů, tak tady je to jedna velká vesnice, rovinka a uprostřed hora. Jenže, jak zapadnete do hotelu a začnete ostrov prozkoumávat, pak vás okouzlí. Město Kos, nádherné centrum kolem přístavu, dominující hrad ze 14. století, do toho Hippokratův platan, mešity, antické a římské památky… Kolem přístavu taverničky a bary, poblíž je i bar street, něco jako naše Stodolní. Ať se vydáte z Kosu na jakoukoliv stranu, vždy na něco narazíte. Termální prameny, Asklepion, malebný Kefalos, přístavní Kardamenu, les plný pávů, pláže všeho druhu, opevnění a jediný funkční mlýn v Antimachii, horské městečko Zia či ruiny už neexistujícího města Paleo Pyli. Jedna radost…

Místní lidé jsou trochu jiní, než které jsem poznala. Jsou mnohem klidnější a na svůj Kos nedají dopustit. Váží si svých turistů a mají je rádi. Ovšem jsou to řeci, na všechno je času dost. Když jedete do Řecka, musíte s tím počítat. Když jedete do Řecka pracovat, musíte se tomu tempu tak nějak přizpůsobit a zapomenout na všechny zvyky. Ač letos naši Řeci jsou velice spolehliví.

Celkový dojem? Mám super práci, vážím si této příležitosti i důvěry od cestovky. Stačí mi to, že mám moře, slunce a fajn klienty. Vyhlídka skvělého léta. Neválím se na pláži, na té jsem všehovšudy byla dvakrát, ale nevadí mi to. Usínám s pocitem, že si plním sen a to je pro mě to nejdůležitější na světě.

Autor: Viktorie Vacková | pondělí 1.6.2015 15:43 | karma článku: 15,75 | přečteno: 1101x
  • Další články autora

Viktorie Vacková

Florida - země slunce

1.7.2020 v 15:04 | Karma: 19,81

Viktorie Vacková

Zakynthos a Kefalonie

8.10.2017 v 13:32 | Karma: 17,33

Viktorie Vacková

Božská Sicílie

17.7.2017 v 11:50 | Karma: 17,29

Viktorie Vacková

Roadtrip po Kanadě a USA

22.9.2016 v 19:55 | Karma: 19,11

Viktorie Vacková

Cesta do Ameriky

16.8.2016 v 15:18 | Karma: 13,04

Viktorie Vacková

Na otočku na Rhodos

30.11.2015 v 18:31 | Karma: 9,45

Viktorie Vacková

Na otočku do Amsterdamu

21.4.2015 v 12:47 | Karma: 21,33

Viktorie Vacková

Podzim a podzimní rozhodnutí

27.10.2014 v 13:58 | Karma: 6,99

Viktorie Vacková

Můj malý kanadský sen

29.8.2014 v 12:33 | Karma: 17,10

Viktorie Vacková

Ďura světa v každém směru

25.8.2014 v 9:57 | Karma: 12,14

Viktorie Vacková

Workoholikem proti své vůli

17.8.2014 v 8:24 | Karma: 7,69
  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Mladá, neustále v pohybu, s hodně zájmy, o kterých bych Vám chtěla napsat

Seznam rubrik