Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jdi za svým snem - průvodcování v Řecku, 2. část

Je tomu už pár měsíců, co jsem se rozhodla opustit všechno a všechny a vydat se vstříc novému životu, životu v Řecku, prozatím na pár měsíců, ale nikdy neříkej nikdy. Dostala jsem práci průvodkyně v Řecku.

Trochu jsem se ze začátku bála a měla z nové práce respekt. Přeci jen, je to něco nového. A tak od 16.5. mám oči otevřené a snažím se vstřebat toho co nejvíc, abych pak, jak přijede nával lidí, nemusela panikařit.

První týden jsem si projížděla všechny výlety s polskými průvodci, prozkoumávala ostrov a hotely společně s kolegyňkama z cestovky. Druhý týden jsem měla první klienty na výlet. Bylo jich bohužel (nebo možná díkybohu) málo, takže jsme jezdili společně s Poláky. Zpětná vazba mých klientů mi dodala zdravou sebedůvěru a nyní se těším na další a další a doufám, že budou všichni tak fajn. Výklady přizpůsobuju složení skupiny. Pokud jsou lidé poprvé v Řecku, snažím se jim místní obyvatelstvo, poměry a život trochu přiblížit a to je přesně to, po čem touží. Základem je úsměv, ochota, jasně vysvětlit vše.

Co o ostrově Kos? První dojem? Letiště, malinké, typicky řecké (pár přepážek, většina zavřená, umístěné ve vnitrozemí, přibližování super)… cesta z letiště do Kosu… tohle vás fakt moc neokouzlí, pokud jste rozmlsaní z jiných řeckých ostrovů, tak tady je to jedna velká vesnice, rovinka a uprostřed hora. Jenže, jak zapadnete do hotelu a začnete ostrov prozkoumávat, pak vás okouzlí. Město Kos, nádherné centrum kolem přístavu, dominující hrad ze 14. století, do toho Hippokratův platan, mešity, antické a římské památky… Kolem přístavu taverničky a bary, poblíž je i bar street, něco jako naše Stodolní. Ať se vydáte z Kosu na jakoukoliv stranu, vždy na něco narazíte. Termální prameny, Asklepion, malebný Kefalos, přístavní Kardamenu, les plný pávů, pláže všeho druhu, opevnění a jediný funkční mlýn v Antimachii, horské městečko Zia či ruiny už neexistujícího města Paleo Pyli. Jedna radost…

Místní lidé jsou trochu jiní, než které jsem poznala. Jsou mnohem klidnější a na svůj Kos nedají dopustit. Váží si svých turistů a mají je rádi. Ovšem jsou to řeci, na všechno je času dost. Když jedete do Řecka, musíte s tím počítat. Když jedete do Řecka pracovat, musíte se tomu tempu tak nějak přizpůsobit a zapomenout na všechny zvyky. Ač letos naši Řeci jsou velice spolehliví.

Celkový dojem? Mám super práci, vážím si této příležitosti i důvěry od cestovky. Stačí mi to, že mám moře, slunce a fajn klienty. Vyhlídka skvělého léta. Neválím se na pláži, na té jsem všehovšudy byla dvakrát, ale nevadí mi to. Usínám s pocitem, že si plním sen a to je pro mě to nejdůležitější na světě.

Autor: Viktorie Vacková | pondělí 1.6.2015 15:43 | karma článku: 15,75 | přečteno: 1101x
  • Další články autora

Viktorie Vacková

Florida - země slunce

Je září 2019, od rána jsem měla "den blbec" a v tom mi volá máma: "Viki, Standa s Kerry nás pozvali k sobě na Floridu!" A tímto se začíná psát naše dobrodružná cesta do USA.

1.7.2020 v 15:04 | Karma: 19,81 | Přečteno: 571x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Azory – ráj uprostřed Atlantiku

Uprostřed Atlantiku se nachází pár ostrovů a říká se jim Azory. Došla jsem k nim před pár lety náhodou při sledování pořadu Letecké katastrofy, kdy tam nouzově přistálo letadlo a bylo jasno, tam musím jet!

18.3.2018 v 11:53 | Karma: 16,51 | Přečteno: 710x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Zakynthos a Kefalonie

Tak a je to zase tady... Slečna Viktorie nedokáže chvilku posedět doma a tak sobě a babičce koupila dovolenou.

8.10.2017 v 13:32 | Karma: 17,33 | Přečteno: 982x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Božská Sicílie

Tak a je to zase tady... Moje malá vnitřní krize, ve stylu: ach jo, chci někam jet! Pro tentokrát padla volba na Sicílii.

17.7.2017 v 11:50 | Karma: 17,29 | Přečteno: 981x | Diskuse| Cestování

Viktorie Vacková

Roadtrip po Kanadě a USA

Vždycky, jak mám nějakou svou vnitřní krizi, vypadne ze mě i pár slušných nápadů. A tak se to stalo, že jsme v půlce srpna odlítli do Ameriky.

22.9.2016 v 19:55 | Karma: 19,11 | Přečteno: 659x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Mladá, neustále v pohybu, s hodně zájmy, o kterých bych Vám chtěla napsat

Seznam rubrik